Wycieczka do Polanicy Zdrój

W dniach od 19 do 23 lipca 2017r odbyła się wycieczka do Polanicy Zdrój i okolic zorganizowana przez Warsztat Terapii Zajęciowej przy PSONI w Gryfinie.

Celem wycieczki była integracja zespołu warsztatowego i członków ZR-T, poznawanie prawidłowego poruszania się po drogach, szlakach turystycznych, kształcenia poczucia osobistej odpowiedzialności za własne zachowania, poznawanie zabytków Ziemi Kłodzkiej.

Po dotarciu na miejsce i zakwaterowaniu w pensjonacie „Akacja” udaliśmy się na zwiedzanie Parku Zdrojowego w Polanicy Zdrój. Jest to bardzo przyjazne miejsce z małymi fontannami, ścieżkami i wieloma atrakcjami. Typowo wypoczynkowe i naprawdę spokojne miejsce.

W drugi dzień pobytu zwiedziliśmy Skalne miasto czyli - Teplickie Skały i Adrszpaskie Skały w Czechach. Jest to odpowiednik Błędnych Skał tylko dużo, dużo większy. Wędrówka między ogromnymi skałami zrobiła na naszych uczestnikach ogromne wrażenie.

Kolejny dzień to wyjazd do Pragi. Tu z pomocą przewodnika poznaliśmy urokliwe zakątki tego miasta, poznaliśmy historię niektórych obiektów i zaliczyliśmy rejs statkiem po Wełtawie.

W czwarty dzień wycieczki odwiedziliśmy Wambierzyce a w nich piękne sanktuarium, oraz ruchomą szopkę wykonaną ręcznie przez wyjątkowego artystę. W drodze powrotnej udaliśmy się do kaplicy czaszek w Czermnej . Wrażenia były niezapomniane.

Niestety piąty dzień wycieczki to czas powrotu. Śniadanie , wykwaterowanie i wyjazd. W drodze powrotnej pojechaliśmy do Wrocławia do ZOO i Oceanarium. Bo właśnie tutaj powstało pierwsze w Polce olbrzymie, nowoczesne oceanarium, które musieliśmy odwiedzić. Afrykarium, o którym mowa, jest miejscem tajemniczym, niesamowitym i pełnym wielu zadziwiających gatunków zwierząt.

Mamy  dla Was duuużo zdjęć z ostatniego wypadu do Polanicy Zdrój. Wycieczka była wspaniała, pogoda i humory podczas pobytu dopisywały wszystkim uczestnikom.